lauantai 7. kesäkuuta 2014

Jotain ihan muuta


Olenpa nostanut nenänpäätä. Tehnyt jotain ihan muuta. Sain ja hain välineen siihen. Löysin itseni Pellavasydämen Mervin kotinurkilta. Tovi vain, ja olin keskellä ei mitään.

Linnut huutelivat, sininen salama murahteli kilpaa niiden kanssa. Kai niistä tirppasista joku daamipuolinekin oli, sen verran sirputusta ilmassa oli. Muuten seura oli varsin herravoittoista, suorastaan herrasmiesvoittoista.

Mutta herra paratkoon, minäpä en sirputtanut, olin vaan niin kuin en olisikaan. Voisin sanoa, että siistiä. Sain olla jotain ihan muuta, ilman roolia, joka on muualta annettu. Olin vain pieni minä.

Tietty olen aivojani tuulettanut kotipihassakin. Kastellut, kitkenut, kaivanut, nyppinyt. Leikannut, jakanut, hankkinut, suunnitellut.

Auton olen huollattanut ja ekan kerran elämässäni katsastutu...-tta...-nut...? miten se sanotaaan, eräs ystävällinen herrahenkilö ensin hoiti auton kuntoon ja sitten vielä katsastutti sen puolestani. En vienyt merkkiliikkeseen sitä, minun pitäisi tehdä kuukausi töitä saadakseni laskun maksetuksi. Minulla on muita suunnitelmia palkalleni, löysin käsittämättömien mutkien kautta aivan fantastisen taitavan tyypin autolleni.  Ensin tutkinta, sitten työ ja sitten vielä katsastuskin, puhumattakaan auton kotiin tuomisesta. Loistavaa palvelua, sanon minä, kiitos. Jäi vielä palkasta niihin muihinkin suunnitelmiin, kuten vaikka kaupassakäyntiin;)


Juhannusruusu avasi kukkansa

Samoin teki vaaleanpunainen versio siitä
 
Viimeninen tämänvuotinen tulppaani


No, töitäkin tietty olen tehnyt, torikaffetellutkin töitä tehdessä. Pääasiassa kuitenkin ollut puhumatta kenenkään kanssa, vain päänsisäisesti väitellyt. En juurikaan ole nukkunut, en syönyt, ellei kahta litraa jätskiä lasketa ruoaksi. Olen siis ollut kesäleski, pikkulapsi on ollut uimakoulussa isolassa. Nyt hän on kotiutunut, elämä palasi taloon.

Päivät tästä paretkoon:)

-tarjah-

1 kommentti:

  1. Mukavia tapahtumia! Tapahtumarikasta ensi viikkoa toivottelen ♥

    VastaaPoista