keskiviikko 12. syyskuuta 2012

Kattopuutarha



Mekko päälle, volkkarin kattopuutarhaa kasvattelemaan ja työn äärelle, kas siinäpä tehtävää tälle päivälle.

Eilen olin kuulemassa Vilja-tytön saavutuksia, itseäni paremmassa seurassa. Ja taas opin, kuinka asioilla on ainakin kaksi puolta, ja kummatkin ovat oikeassa, niin oikeassa. Neuvottele siinä sitten kummankin ollessa oikeassa ja aivan eri mieltä. Minun taitoni neuvotella onnekseni ei ole tässä asiassa olennaista, saan vain seurata prosessia, ja totta, seuraankin mielenkiinnolla.

Eikös se niin ole, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :) Joulu siis saa tulla... ehei, en todellakaan ala puhua joulusta vielä, vaan tämä kilpparikuvio on tuonut uuden piirteen rouvan nukkumisiin. Olen väsynyt illalla, menen lukemaan ja siitä sitten nukkumatti saapuilee. Tai siis ei saapuile. Saatan tunnin-pari olla aivan hereillä, yhdessä ja samassa asennossa, aivan rauhassa, silmät auki, muuten aivan kuin nukkuisin. Siinä sitten onkin aikaa miettiä syntyjä syviä. Olen tietoisesti opetellut olemaan ajattelematta työasioita noinakaan hetkinä, ei niitä silloin ratkota.

Suuntaan siis ajatukseni muualle, ja mikäs sen mukavampaa kuin käsiensä käytön suunnittelu. Illan pimeinä tunteina olen suunnitellut syksyn tulevia käsitöitä. Hyvänä pohjana ajattelulle on salainen paheeni, Pinterestin selaaminen, perheen mielestä ei niin kovin salainenkaan... Olen koonnut itselleni ideapankkia ja sen selailu ja täydentäminen on minun pienelle mielelleni terapiaa. Sivutuotteena paljon pohdintaan sopivaa materiaalia.

Nyt terapoinnit sikseen ja autonrattiin, muuten tulee kiirus!
Heikää hei!


2 kommenttia:

  1. Pinterest on kyllä paha aikasieppo... Ja joulusuunnitelmat on täällä kyllä ainakin jo täydessä käynnissä, niin että ala vaan jo puhua kyseisestä merkkipäivästä. :D

    Onkohan muuten munkin väsyllä jokin teko kilpirauhasen kanssa, leikkausta odottelen. :/

    VastaaPoista
  2. Nyt piti oikein googlettaa että mikä on Pinterest. Niinpä sain taas uutta tietoa tällekkin päivälle, kiitos Sinulle ♥

    VastaaPoista