lauantai 27. lokakuuta 2012

Tätä postausta ei vain voinut jättää tekemättä.



Miten tässä taas näin kävi? 
Aamuisen laukkailun jälkeen istun kotona, 
hiljaisessa kodissa. 
Kukin muu on teillään 
ja minulla olisi aikaa tehdä niitä tuhansia asioita, 
joita olen ajatellut ja haaveillutkin tekeväni. 
Ja mitä minä teen? 
Puen punaisen takin ylleni ja karkaan ulos kameran kanssa. 
Klik klik, joka suuntaan. 


Olen lukenut blogejanne eri puolilta kotomaatamme,
lunta ja pakkasta tuntuu olevan. 
Paljolti kuitenkin eri paikoissa, pakkanen ja lumi. 
Täällä on molempia. 
Ainakin tänään ja eilen, huomisesta kukaan ei tiedä.

Tässä kuitenkin tältä aamulta:


Syksyn laitto jä meiltä vähän kesken, 
aurinkovarjokin.


Ajattelin säästellä vielä noita hopeahärkkejäkin, 
niissä on upea syksynharmaa väri. Alla lumen, näemmä. 
Kastelukannua ei käsittääkseni taideta enää tarvita. 
Syreeni pudottelee lehtiään.



Tämä oli eilen käytössä, voi verrata näihin parkissa olleisiin:)







Persilja on tuo oikeassa reunassa oleva "valuma", 
vasemmalla oleva töyhtö on ainoa kukkakaalimme.




Vedin malvat sunnuntaina ylös maasta, 
kottikärryissä on nyt niiden matkan pää.


Yhtä pientä kukkivaa samettiruusua 
en raaskinut vielä nostaa, 
siellä hän sinnittelee.



Voi ruukkuparat :)



On meillä vielä toinenkin aurinkovarjo pihassa, 
samassa esiintyvät myös mattojenkuivausnarumme.

Huomatkaa pilkistävä sininen taivas!!




PS. Kuulin lakaisuharjan ääntä, suih suih.
Jollakin muullakin on joku kesken.
Naapurin seinän eristys
ja laudoitus...
Työmaa pitää puhdistaa
ennen työhön ryhtymistä,
näemmä.
Minä onnekseni olen
sentään sisällä.
Ajattelin jättää
lumitöidenkin teon,
luonto hoitanee sen.
Toivottavasti.

3 kommenttia:

  1. Hihii, meillä samanlaisissa kottikärryissä on gladiolusten matkan pää. Sipuleineen. Härkki oli täälläkin mielestäni kaunis lumen allakin. Ja päivänvarjolla on .lumihuntu . Talvi yllätti :)

    VastaaPoista
  2. Hei mun gladiolukset!!! minkähän hangen alla sipulit luuraavat??? Kiitti muistutuksesta :)

    VastaaPoista
  3. Ihania "hattara"kuvia!
    Meilläkin on lunta ja koko ajan sataa lisää, keski-suomessa oli kyllä enemmän kuin täällä etelä-pohjanmaalla.

    VastaaPoista