perjantai 3. tammikuuta 2014

Äidin onnea :)

Kyllä sitä onneakin löytyy, vaikka joka päivä.

  • vanha mies läks töihin eilen, tulee tänään illalla kotiin
  • isolaps läks eilen myös töihin, tuli iltapäivällä kotiin, vein hänet onnibussin palveltavaksi
  • pikku-ja keskilapset keskenään puuhailivat koko päivän
  • annoin isolapsen pyynnöstä tunnin elämästäni pesäpallolle
  • keskilaps läks kaverille
  • pikkulaps sai kaverin kotiin leikkimään
  • pikkulapsen prinsessaystävä jäi yöksi
  • keskilaps sanoi tulevansa puolen yön aikaan kotiin
  • sain yöllä viestin, ettei hän tulekaan, vaan sen sijaan ystävänsä, tullessaaan suuresta kaupungista junalla, tulee yöksi
  • aamulla herätessäni laskin talossa majailevia varpaita, noin niin kuin mielenkiinnosta, lisäkseni vain pikkulaps ja prinsessa varpaineen
  • hiiviskelin hiljaksiin antaen heidän nukkua
  • kunnes. Kello kaksitoista kuulen liikahtelua. Junan tuoma ystävä kömpii hiukset takussa esiin, onneksi olin juuri keittänyt kahvia.
  • keskilaps edelleen retkillään, pikkulaps ja prinsessa leikkivät, junantuoma läks töihin, vanha mies töissä ja isolaps omassa kodissaan (toivottavasti) ja itse istuksin kahvikuppini kanssa valtaistuimellani (tiedättehän Cruella de Vilin)
  • pikkulapsen sängyn päälle on yön aikan ilmestynyt katos, ilmeisesti prinsessan toiveesta
Tämä on sitä äidin onnea, tätä lisää, kiitos :)



PS. Cruellasta voisin sen verran avata lisää, että kauan sitten olin bussissa. Mukana oli lapsiryhmä. Lähelläni oli kaksi noin viisivuotiasta prinsessaa, kuulin heidän supattelevan keskenään. Toinen heistä vilkaisi minua ja kuulin taikasanan "cruella!!!". Joo,  minulla on osa hiuksista valkoisena, luonnostaan. Ja miksi minulla on sellainen olo, että olen kertonut tämän jo aiemminkin? Mutta sepä ei haittaa, ainakaan minua. Ylpeänä kannan nimen, jonka lapsukaiseni ovat ottaneet arkikäyttöön. Verratessa alkuperäiseen Cruellaan minun on kuitenkin todettava, että yhtäläisyydet jäävät vain karvakasvustoon päälaella, tupakointi ei kuulu paheisiini, en omista avoautoa ja olen toivottoman paksu häneen verrattuna. Luonteenpiirteiden yhteneväisyydestä voisi uskaltaessaan kysyä jälkikasvulta... en taida.

2 kommenttia: