keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Tarttisin varmaan jonkun diaknoosin


Pakko taas tulla jakamaan oloa. Olen tullut siihen tulokseen, että minua varten taitaa olla varastossa jokin riaknoosi, täkäläisittäin. Joku saatta muistaa viime lauantaisen purkaukseni raato-olosta. No, se raatous nostaa päätään aina, kun lapion varteen olen tarttunut. Ja ihanaisena vastapainona taitaapi olla jonkinasteinen antiraatous. Onnellisuudeksikin voi kutsua.


Pikkulapsen kanssa sunnuntaina oivallinen linturetki hyvässä seurassa ammattilaisen johdolla. Nyt minäkin olen kuullut pajulinnun laulua, tosin en ehkä sitä uudelleen tunnista, meidän nurkilla kun kyseinen tipunen ei lauleskele, luultavasti siis. Onnellinen olotila tuosta.

Tähän laitan linkin, jos sinäkin tahdot tietää, kuinka tuo pajulintunen lauleskelee:

Pajulinnun laulu

Tuo linkki menee sen lintumiehen suosittelemaale sivulle. Sieltä löytyy vaikka mitä, jos kiinnostaa. Ja hassunhauskaa tuolla äänisivulla on se, että sieltä löytyi tuttu nimikin, kouluajoilta.

Jos taasen tahdot tietää, miltä hän näyttää, tässä puolestaan linkki sinne:

Pajulinnun kuva

Pajulintuhan on lukumääräisesti Suomen yleisin lintulaji, tosin taitava piileskelijä, harva meistä häntä nähnyt usein on.


No, sitten sitä lapiointia taas... tästä seuraavana päivänä aivan huippupäivä, autoillessani suunnittelin oodia ruisleivälle, vettä, luomuruista ja suolaa. Kiviarinauuni ja taitava leipuri, uusi rakkauteni on siinä. Huoh. Onnea.

Muutama kiintoisa työjuttu ja salirehkintää. Onnellisuutta. Iltatöitä. Lisäksi olen saanut olla mukana onnistumisissa, onnitteluni vielä, Johanna! Olet loistava! Olin kovasti aktiivinen tänään tuon onnistumiskokemuksen lisäksi, olen saanut ja saan koko viikon tehdä sitä, mistä työssäni niin paljon tykkään. Lisäksi olen myllännyt kotipihassa, istutusjuttuja, kastelua, ihastelua rehevyydestä (kiitos sade), loistavaa seuraa pikkulapsesta, blogilueksintaa, puheluita ystäville, onnea.

Ja sitten sitä antionnellisuutta, tasapainon vuoksi. Vein auton ohjauskulmien säätöön. Eipä säädetty.Taas remontti edessä, pohdin vain, montako sataa tällä kertaa... jotkut kumit on entiset...

Nyt, kauniita unia, palataan taas linjoille, työn iloa meille kaikille, mitä se työ sitten onkin :)

-tarjah-

PS. Niin se riaknoosi, jotta kahteen suuntaan viittaavaa kait... 

1 kommentti:

  1. Pitkästä aikaa oli aikaa tulla tänne lueskelemaan. Aurinkoa kesääsi toivottelen!

    VastaaPoista